Всеукраїнський телефон довіри для дітей та молоді

На які номера можна телефонувати (044) 500-21-80 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)
На які категорії клієнтів переважно орієнтований телефон Діти й молодь
Коли можна телефонувати Щодня з 9-00 до 21-00
З яких питань можна звертатись Екстрена психологічна допомога

  

 


Національна гаряча лінія з попередження насильства в сім’ї Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна

На які номера можна телефонувати 800-500-33-50 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)
Коли можна телефонувати Крім неділі з 9-00 до 20-00
З яких питань можна звертатись Попередження насильства в сім’ї

Національна гаряча лінія з попередженню торгівлі людьми Міжнародного правозахисного центра La Strada-Україна

На які номера можна телефонувати 500-22-50 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів)
Коли можна телефонувати Щодня з 9-00 до 20-00
З яких питань можна звертатись Попередження торгівлі людьми, у тому числі безпечного виїзду й працевлаштування за кордоном

Соціальний захист

 

Конституція України

Конвенція ООН про права дитини

Сімейний Кодекс України

Закон України"Про освіту"

Закон України"Про охорону дитинства"

Закон України"Про повну загальну середню освіту"

Закон України"Про позашкільну освіту"

Закон України"Про дошкільну освіту"

Закон України"Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"

Закон України"Про державну допомогу сім’ям з дітьми"

Закон України"Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям"

Закон України"Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю"

Закон України"Про внесення змін до деяких законів України щодо надання соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям та інвалідам"

Закон України"Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування"

Закон України"Про запобігання та протидію домашньому насильству"

Наказ Міністерства освіти України від 19.06.1996 № 216"Про затвердження Інструкції про виготовлення і правила користування Єдиним квитком для дітей-сиріт і дітей, які залишилися без піклування батьків"

Наказ Державного комітету України у справах сім’ї та молоді Міністерства освіти України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства праці та соціальної політики України від 26.05.1999 № 34/166/131/88"Про затвердження Правил опіки та піклування"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.08.2006 № 631"Про вжиття вичерпних заходів, спрямованих на дотримання законодавства щодо захисту прав неповнолітніх"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.12.2006 № 844"Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.12.2006 № 864"Про планування діяльності та ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України"

Постанова Кабінету Міністрів України від 17.10.2007 № 1242"Про затвердження Концепції Державної програми реформування системи закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування"

Постанова Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 866"Питання діяльності органів опіки та піклування, пов'язаної із захистом прав дитини"

Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2002 № 565"Про затвердження Положення про прийомну сім'ю"

Розпорядження Президента України від 11.06.2007 № 119/2007-рп"Про заходи щодо захисту дітей, батьки яких загинули під час виконання службових обов'язків"

Доручення Прем’єр-Міністра України від 03.02.2003 № 6505 "Про поліпшення умов утримання дітей-сиріт"

Доручення Прем’єр-Міністра України від 03.06.2004 № 1743-IV "Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних та малозабезпечених сімей"

Щодо встановлення юридичного статусу дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дотримання їх житлових та майнових прав (доручення ХОДА від 29.03.2007 № 01-24/1827)

Лист Міністерства освіти і науки від 13.08.2014 №1/9-414"Забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів"

Лист Міністерства освіти і науки від 28.10.2014 №1/9-557"Методичні рекомендації Міністерства освіти і науки України щодо взаємодії педагогічних працівників у навчальних закладах та взаємодії з іншими органами і службами щодо захисту прав дітей"

Зміст діяльності соціального педагога

Соціальний педагог - це фахівець з виховної роботи з дітьми, підлітками, молоддю, дорослими, який покликаний створювати сприятливі соціальні, навчально-виховні умови для розвитку і соціалізації особи; це фахівець, який зайнятий у сфері соціально-педагогічної роботи або освітньо-виховної діяльності; він організовує взаємодію освітніх і позашкільних закладів і установ, сім'ї, громадськості з метою створення в соціальному середовищі умов для соціальної адаптації і благополуччя в мікросоціумі дітей і молоді, їх усебічного розвитку.

Відповідно до напрямів діяльності соціального педагога розрізняють такі основні види професійної діяльності :

Організаційно-методична робота

1. Облік учнів пільгових категорій.

2. Визначення методів і форм діагностичної роботи.

3. Визначення методів і форм адаптаційної і корекційно-відновлювальної роботи.

4. Оформлення документів на учнів пільгових категорій.

5. Визначення методів і форм профілактичної роботи.

6. Облік оновлення нормативно-правової бази України відносно професійної діяльності соціального педагога.

7. Облік рекомендацій фахівців інших закладів і установ, пов'язаних з роботою соціального педагога в школі.

8. Ознайомлення і облік новітньої інформації про методи і форми роботи соціального педагога.

9. Розробка власних методичних програм, укладання і публікації напрацьованих теоретичних і практичних матеріалів.

10. Ознайомлення і робота з досвідом колег.

11. Підвищення особистісної і професійної компетентності.


Діагностична робота

Відповідно до наказу МОН від 28.1.06. №864 соціальний педагог, який працює в системі освіти, виконує (окрім інших) ще і діагностичну функцію.

Напрями діагностичної роботи соціального педагога :

  • Діагностика певних особистісних рис, які впливають на реакцію при впровадженні освітньо-виховних компонентів.
  • Діагностика особливостей стосунків в сім'ї учнів і вплив цих стосунків на успішність навчання і виховання.
  • Діагностика і фіксація відношення учнів, педагогів, батьків до певних аспектів навчально-виховного процесу.
  • Діагностика і облік учнів, схильних до паління, вживання алкоголю або наркотичних речовин.
  • Фіксація особливостей молодших школярів для конструктивної побудови адаптаційних і корекційних програм.
  • Обстеження житлових умов сімей, де проживають сироти, діти без батьківської опіки.


Консультаційна робота
 

  • З педагогами - про питання підготовки, організації, реалізації навчально-виховного процесу з урахуванням новітніх педагогічних знань.
  • З батьками - про виховання дитини, про охорону дитинства, нормативно-правову базу (дотримання якої лежить у сфері професійних обов'язків соціального педагога).
  • З учнями - про стосунки з ровесниками, дорослими, про захист своїх прав.
  • З батьками, педагогами - за результатами діагностичної і коректувальної роботи.
  • З нецільовою аудиторією соціального педагога - про співпрацю з підприємствами і організаціями міста.

Відповідно до "Організаційно-методичних вказівок щодо організації роботи з соціального захисту дітей у закладах загальної середньої освіти" до бази даних дітей пільгових категорій входять:

- діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування;

- діти, які виховуються у прийомних сім’ях (ПС) і дитячих будинках сімейного типу (ДБСТ);

- діти-напівсироти;

- діти, реєстрація яких проведена згідно зі ст. 135 Сімейного Кодексу України;

- діти, постраждалі внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;

- діти-з інвалідністю(які мають посвідчення);

- діти з багатодітних родин;

- діти з малозабезпечених родин;

- діти, батьки яких загинули під час виконання службових обов’язків

- діти військовослужбовців – учасників АТО/ООС

- діти,які виховуються у сім’ях, де батьки мають інвалідність

- діти, які постраждали внаслідок воєнних дій та збройних конфліктів

- діти із сімей внутрішньо переміщених осіб

- діти із родин, що опинились у складних життєвих обставинах.

База даних поновлюється по мірі надходження інформації про зміни соціального статусу дитини.